Praktische informatie

Voor onze teams is service essentieel. Er wordt aandachtig geluisterd naar je wensen en noden bij het uitkiezen van je bril en we gaan zelfs nog een stapje verder. We gebruiken onze kennis en expertise om de meest optimale oplossing aan te bieden. Zodat je niet alleen naar buiten gaat met een bril die voldoet aan je medisch voorschrift, maar bijvoorbeeld ook nog eens je ogen beschermt tegen beeldschermvermoeidheid.

Tote bag
knipoog
image

Mutualiteit en ziekenfondsen

Hoeveel betaalt je ziekenfonds terug bij de aankoop van je nieuwe bril of lenzen? Het is een veel gestelde vraag, en terecht! Wanneer het gaat over de aankoop van een nieuwe bril, glazen, lenzen of andere optische hulpmiddelen, dan verkies je toch kwaliteit boven de laagste prijs. Gelukkig is de kans groot dat je recht hebt op een tussenkomst via je ziekenfonds of ziekteverzekering. Dit geldt alvast voor je brilglazen en lenzen, maar in sommige gevallen ook voor je brilmontuur of andere optische hulpmiddelen. Je dient hiervoor wel te voldoen aan enkele voorwaarden. De tussenkomst hangt namelijk af van o.a. de sterkte van je glazen of lenzen, je ziekenfonds en je leeftijd.

Steffie
blauw

Oogartsen

Het is van essentieel belang dat je gemiddeld om de 2 jaar je ogen laat testen om zo tijdig oogafwijkingen te kunnen waarnemen. Je hoeft hiervoor niet noodzakelijk bij een oogarts langs te gaan. Ook bij ons kan je steeds terecht voor een professionele oogmeting met de meest geavanceerde toestellen.

Wens je een afspraak te maken bij een oogarts? Dan kan je uit volgende lijst je dichtstbijzijnde arts raadplegen:

404
violet

Maar wil je toch liever sneller geholpen worden en hoop je lange wachttijden te vermijden, kom dan gewoon eens langs in één van onze winkels of maak vlug een afspraak.

Een oplossing is dan ook meteen bij de hand. Want indien uit de oogtest blijkt dat je een bril nodig hebt, helpen wij je onmiddellijk verder. In onze winkels kan je meteen terecht voor een groot aanbod aan brillen, dag- of maandlenzen en torische of multifocale lenzen. Uiteraard kan je ook alle toebehoren zoals lenzenvloeistof of oogzorgproducten bij ons verkrijgen.

Gezien onze opleidingen, ons professionalisme en onze deskundigheid zullen wij je altijd doorverwijzen naar een oogarts bij twijfel of indien een bril of lenzen je zicht niet zouden verbeteren. Door onze doorverwijzing is de kans trouwens groter dat je sneller geholpen kan worden.

Er zijn dus zoals je merkt heel wat voordelen om je oogmeting bij ons te laten uitvoeren.

Service & Garantie

Ook na aankoop van je bril of lenzen staan wij altijd voor je klaar. Met persoonlijk advies, herstellingen, oogmetingen en uitgebreide garanties. Ons doel is jou elke dag een perfect zicht te garanderen.

  • Je geniet van 2 jaar garantie op productiefouten van je montuur of glazen. De herstelling of vervanging ervan is gratis.
  • Bij schade door slijtage of foutief gebruik van je bril binnen de eerste 2 jaar geniet je van 10% op vervangingskosten (zoals gekraste glazen of een gebroken montuur).
  • Kleine onderdelen zoals neusjes of schroefjes worden de eerste 2 jaar met plezier gratis vervangen. 

Met onze uitgebreide service kunnen we al een heel deel voor je oplossen. Maar pech overkomt iedereen wel eens. Daarom bieden wij je het Talpa Protection Plan aan. Zo sta je nooit alleen.

  • €39 garantie voor enkelvoudige of accommodatieondersteunende glazen; alsook op je montuur
  • €59 garantie voor multifocale, bifocale of degressieve glazen; alsook op je montuur
service
knioop
Nieuwsbrief

We houden je graag op de hoogte!